close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

היסוד הראשי ליחסים במשפחה

הרב דוד לחיאנייט אלול, תשעד14/09/2014

אם הבת שלך פתאום צועקת עליך, מה שלא קרה כבר הרבה חודשים, תחשוב רגע מה חשבת עליה בזמן האחרון. אולי חשבת מחשבות לא טובות על הבת שלך?

תגיות:

שלמה המלך קבע כלל יסודי מאוד ביחסים בין בני אדם "כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם" כלומר היחס שאתה בוחר להיות כלפי חברך בליבך תקבל ממנו אותו יחס בחזרה בגלוי.

 יסוד להצלחה בעבודה ועם אנשים, ובפרט בתוך הבית פנימה - בין איש לאשתו, בין הורים לילדים. חשוב להבין שבאותו רגע שאני מרגיש בעיה עם אחד מהאנשים מסביבי, אני צריך להיכנס לחדר לחשוב ולהתאמץ לגלות מה עבר ממני אליו שבגללו זה חוזר אלי ככה.

אם הבת שלך פתאום צועקת עליך, מה שלא קרה כבר הרבה חודשים, תחשוב רגע מה חשבת עליה בזמן האחרון. אולי חשבת מחשבות לא טובות על הבת שלך? אולי הרגשת שאי אפשר לסמוך עליה? כשתגלה את זה, עצם העובדה שתתקן את זה תגרום שהבת שלך פתאום תשמח מאוד להיות אתך.

היו לי כמה וכמה פגישות עם הורים שהיו להם סכסוכים עם הילדים, ועשינו את העבודה הזאת - לגייס מחשבות טובות על הבת.

בא אלי זוג הורים שהבת שלהם עזבה את הבית. ישבתי איתם ואמרתי להם: בואו תחשבו עליה רק דברים טובים. והם הצליחו. הם שינו את התפישה, את המחשבה, הגיעו הביתה וטלפנו אליה והיא חזרה הביתה באותו ערב. למה? כי "כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם."

כאשר למדתי בקורס המאמנים לפני כמה שנים, היתה מישהי שלקחה את העבודה הזאת באופן רציני. היא סיפרה שהבן שלה, שהיה מסוכסך איתה, עזב שנה קודם את הבית בטריקת דלת, וזהו. הוא התנתק ממנה וגם היא הפסיקה להתאמץ. רק מידי פעם הוא היה שולח לה שדרים עם כל מיני אנשים שראו אותו, "הבן שלך מוסר שהוא חי". זהו. והאמא הזאת החליטה שאם הכלל "כמים הפנים לפנים.." עובד, זה יעבוד גם עם הבן שלה. היא ישבה בבית, הכינה לעצמה כוס תה טוב, והתחילה לשחזר את כל הרגעים היפים עם הבן הזה. את כל הקונצים שלו כשהוא היה תינוק, את כל הדברים הטובים שהם עברו יחד כשהוא היה נער, כל הדברים הטובים בהמשך החיים. היא שחזרה והציפה את עצמה במחשבות טובות, חיוביות על הילד שלה. היא מספרת שאחרי עבודה של חצי שעה-שעה עם עצמה, כל כולה רק עם הילד ורק עם דברים טובים, הטלפון מצלצל, ועל הקו היה הבן: "אמא אני יכול להגיע הביתה עכשיו[U1] ?"  

הבן קלט בליבו את השנוי שחל כלפיו בלב של אמו,מידית,כי הכלל הזה של שלמה המלך "כן לב האדם לאדם"  עובד למרחוק זה חוצה יבשות וימים זה משפיע מידית כאן ועכשיו גם אם לא נמצאים ביחד באותו מקום.

היא סיפרה את זה בהתרגשות כזאת! "אני לא מאמינה", סיפרה, "מה התחולל ביחסים עם הבן. ברגע שתיקנתי את הביקורת שהיתה לי עליו - מיד הבן חזר."

 

הרב דוד לחיאני הוא ראש מכון פנים חדשות לאימון זוגי והורי.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה